Dersin Adı | Satış Organizasyonu ve Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MPAZ 103 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin; satış süreci, satış planlaması, satışçıların eğitimi ve satış gücünün performans değerlemesi konularında temel bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders ile öğrencilere, satış gücü ve satış yönetimi ile ilgili temel kavramlar, kişisel satış planlaması, satış gücünün organizasyonu, eğitimi, motivasyonu ve denetlenmesi gibi konular anlatılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pazarlama ve Satış | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 3-22. |
2 | Satış ve satışçılık mesleği | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 23-44. |
3 | Tüketim psikolojisi ve satın alma motifleri | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 45-62. |
4 | Satışta iletişimin rolü | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 63-90. |
5 | Satış süreci | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 91-106. |
6 | Satış sunumu | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 107-124. |
7 | Satışta itiraz karşılama ve satış kapama | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 125-142. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Satış yönetimi | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 143-160. |
10 | Satış planlama ve bütçeleme | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 161-178. |
11 | Satış gücünün belirlenmesi ve yetiştirilmesi | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 179-195. |
12 | Satış gücünün motivasyonu | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 195-210. |
13 | Satışta performans ölçümü | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 211-226. |
14 | Perakende noktasında satış | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766, pp. 227-240. |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. ISBN 9758644766. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 8 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 128 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. | X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. | X | ||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. | X | ||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. | X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. | X | ||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | X | ||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest